14 lip 2014

Moja zdrowa lista zakupów.

Przedstawiam Wam produkty, których nie może zabraknąć w mojej kuchni. O zdrowych zakupach możecie też posłuchać już w najbliższą sobotę 19 lipca o godzinie 12 w Fitness Club Sylwetka w Olsztynie.

JAJKA
Moja śniadaniowa podstawa. W placku owsianym, jajecznicy, na twardo, na miękko czy sadzone. Teraz wcinam ich maksymalnie 3 dziennie, ale swego czasu potrafiłam wsunąć i z 5. Te ugotowane na twardo świetnie sprawdzają się w warzywnych surówkach, czy sałatkach Zawierają:
- witaminy A, D, E, K, B2 i B12
- pełnowartościowe białko
lecytynę, która nie pozwala na odkładanie się cholesterolu
- węglowodany
- tłuszcze nasycone
PŁATKI I OTRĘBY OWSIANE
Zdecydowanie preferuję otręby. Dodaję je do koktajlów, śniadaniowego placka czy jogurtu z owocami. Wsuwając codziennie owsiankę na śniadanie musimy pamiętać, że płatki utrudniają wchłanianie się żelaza do naszego organizmu. Jeśli chodzi o otręby zdecydowanie polecam Wam firmę Piątnica. Możecie znaleźć 2,5 kg paczki otrąb na allegro. Moim zdaniem są najlepsze, gdyż są bardzo delikatne.
BANANY
Lądują na placku, w koktajlu, w jogurcie i same bez dodatków. Nie mogę się bez nich obejść. Dodają energii, są źródłem potasu więc wzmacniają serducho i chronią układ krążenia, ułatwiają odkwaszanie organizmu. Wspomagają układ nerwowy, poprawiają pamięć i koncentrację. Wraz z mlekiem tworzy uspokajającą mieszankę. Powinni go unikać diabetycy.
Średniej wielkości banan to około 90 kcal, 27gr cukrów prostych i 73gr wody.

BRĄZOWY RYŻ I MAKARON
Używam ich do obiadów. Wygląda to mniej więcej tak: wyciągam z pudełka ugotowany wcześniej ryż/makaron, z kolejnego pudełka warzywa, z następnego pierś z kurczaka. Wszystko podgrzewam i voila. Jednak mój hit to - ryż brązowy + ugotowane, starte na tarce o małych oczkach buraki doprawione imbirem i pieprzem. W truskawkowym sezonie makaron + jogurt nautralny + truskawki. Smacznego ;)

Brązowy ryż jest źródłem błonnika, sodu, potasu, wapnia, magnezu i żelaza. jest wolno trawiony, więc pozostawia uczucie sytości na dłuższy czas. Uwaga! On też utrudnia wchłanianie się żelaza. 

Brązowy makaron jest bogaty w błonnik, witaminy z grupy B oraz obniża poziom złego cholesterolu. Jest także źródłem węglowodanów i substancji mineralnych. Dostarcza nam energii po treningu.

Oprócz wyżej wymienionych na liście znajdują się:
- warzywa - głównie sałata lodowa (podstawa każdej mojej sałatki w lunchboxie), papryka, cukinia, pieczarki, ogórki, pomidory, brokuły
- pierś z kurczaka
- tuńczyk z puszki
- kasza jaglana
- jogurty naturalne
- szpinak
- oliwki
- kiełki warzyw

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...