29 gru 2013

Trening personalny

Trening personalny – co to takiego?

Jak sama nazwa mówi podczas treningu personalnego jesteś ty i trener. Ćwiczenia są dostosowane do naszej formy i umiejętności. Podczas tego treningu najważniejsze jest indywidualne podejście do klienta. Trener jest cały czas do naszej dyspozycji, pokazuje ćwiczenia i kontroluje czy poprawnie je wykonujemy.

Czy warto skusić się na trening personalny?

Moim zdaniem zdecydowanie tak! Każdy kto myśli poważnie o ćwiczeniach powinien skorzystać chociaż z godziny treningu personalnego. Bardzo często zdarza się, że wykonujemy niepoprawnie ćwiczenia. Nawet jeśli wydaje nam się, że robimy wszystko dobrze.Wyeliminujemy błędy w wykonywanych ćwiczeniach. Dowiemy się jak urozmaicić swój trening, ile wykonywać powtórzeń, jak prawidłowo oddychać, jak wykorzystać sprzęt dostępny na sali/siłowni, aby maksymalnie wykorzystać nasz czas. Co więcej trener personalny nas motywuje. Ile razy podczas treningu mówiliście sobie – nie mogę już i przestawaliście? Nie każdy ma tak silną wolę żeby dokończyć serię. Czasem mamy gorszy dzień i zaczyna brakować sił. W tym momencie trener podtrzymuje nas na duchu, liczy powtórzenia i motywuje do lepszej pracy. Uważam, że nawet bycie sam na sam z trenerem wystarczająco nas popycha do przodu.




Moje doświadczenia.

Całkiem niedawno skorzystałam z treningu personalnego i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolona. Trener był konkretny, rzeczowy i miły. W końcu nikt nie ma ochoty spędzić godziny z człowiekiem traktującym nas jak zło konieczne. Przećwiczyliśmy wszystkie partie ciała, a na koniec dostałam jeszcze wybór, którą partię chciałabym jeszcze przećwiczyć. Trener cały czas kontrolował to jak reaguje moje ciało. Przy ćwiczeniu z samym żeliwnym obciążeniem do sztangi typu kierownica dostałam chyba 5 kg, jednak gdy przy 2 serii całe ręce zaczęły mi drżeć od razu zostało ono zmienione. Co więcej bardzo często trener mówił kiedy robić wdech, a kiedy wydech. Wiem, że powietrze wydychamy podczas największego wysiłku, mimo to często zapominam. W końcu im więcej dostarczamy tlenu do naszych mięśni i im lepiej oddychamy, tym więcej spalamy. Jedynym minusem takiego treningu było dla mnie pozostawanie w miejscu. Jestem przyzwyczajona do ćwiczeń w ruchu i rozgrzewki z elementami tańca. Wszystkie ćwiczenia były wykonywane w miejscu i mimo, że godzina minęła bardzo szybko to przy kolejnych powtórzeniach zaczynałam się nudzić. Trening oceniam bardzo na plus, choć nie ukrywam, że mogłabym się trochę bardziej zmęczyć i czułam lekki niedosyt.



Jak wybrać odpowiedniego trenera personalnego i ile to kosztuje?

W każdym fitness clubie czy na siłowni są trenerzy. Ich zadaniem jest nie tylko czuwanie nad użytkownikami siłowni, ale także przeprowadzanie treningów personalnych. Wystarczy rozejrzeć się czy dana osoba wykazuje zainteresowanie osobami ćwiczącymi, czy w razie pytań jest pomocna. Większość osób zajmujących się treningiem personalnym posiada własną stronę internetową, gdzie możemy sprawdzić ich wykształcenie, odbyte kursy czy referencje. Warto też podpytać osób na siłowni. Może ktoś z nich już korzystał z treningu personalnego. Co więcej osoby prowadzące zajęcia (tbc, bs, płaski brzuch, pump&tone – ile klubów tyle nazw zajęć grupowych) często prowadzą w tym samym klubie fitness trening personalny. Jeśli podobają Ci się zajęcia takiej osoby, prawdopodobnie trening personalny też będzie dobry. Przechodząc do kosztów – rozstrzał cenowy z jakim się spotkałam to 50-100 zł. Według mnie tutaj nie działa zasada im drożej, tym lepiej. Wszystko zależy od trenera. Jeden liczy sobie mniej, a inny więcej. Musimy po prostu iść i przekonać się na własnej skórze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...