30 maj 2014

bodyART™ - co to jest i dlaczego warto spróbować.

CO TO JEST?
bodyART Polska facebook
Body art po angielsku oznacza sztukę ciała. Jest to przede wszystkim kierunek w sztuce, gdzie aktorzy wykorzystują swoje ciało i psychikę do samopoznania. Ich celem nie jest przekazanie emocji. Traktują człowieka jako jedność umysłu oraz ciała. "bodyART™ został stworzony przez Roberta Steinbachera - jednego z najbardziej popularnych i uznanych prezenterów fitness na scenie międzynarodowej. Jest to wszechstronna i precyzyjnie opracowana metoda treningu. Umożliwia praktykę każdemu, prowadząc go do wewnętrznej i zewnętrznej harmonii. Traktuje ciało człowieka jako całość, a nie jako konkretną grupę mięśni. Ćwiczącym dostarcza relaksu, uczy prawidłowego oddychania, daje intensywny wysiłek i wymierne efekty. Łączy elementy YOGI, fizjoterapii, japońskiego DO IN, nowo powstałych własnych pozycji oraz klasycznych technik oddechu i relaksacji. Wszystkie ćwiczenia i pozycje trenują różne mięśnie ciała jednocześnie, oddziałując na połączone z nimi organy." Cofnijmy się do pierwszych zdań. Harmonia, jedność ciała i umysłu, wysiłek fizyczny - te słowa w skrócie opisują koncepcję bodyART™. Mogłabym się rozpisywać o nurcie body&mind, założeniach holistycznych, ale wolę Was przekonać do pójścia na trening.

JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE I DLACZEGO WARTO SPRÓBOWAĆ?
- na zajęciach ćwiczymy w skarpetkach lub na boso
- używamy maty, także jeśli nie posiadacie własnej zaopatrzcie się w większy ręcznik
- każde ćwiczenie jest wykonywane w wolnym tempie, co wpływa na świadomość ruchu, eliminuje błędne nawyki ruchowe, zapobiega gwałtownym, nieświadomie wykonywanym ruchom
- ćwiczenia są ze sobą powiązane oraz wzajemnie się uzupełniają
bodyART™ można ćwiczyć w każdym wieku

* kształtuje siłę i elastyczność

* poprawia naszą ogólną kondycję i sprawność fizyczną
* uczy świadomości własnego ciała

* poprawia postawę ciała oraz koordynację ruchową
* odpręża
* wyszczupla
* uruchamia mięśnie głębokie
* wydłuża mięśnie
* jest ukojeniem dla umysłu
* równomiernie rozwija ciało
* cały czas możesz osiągać więcej, z każdym treningiem widzisz progress, jednak żeby go zobaczyć powinieneś nauczyć się cieszyć małymi rzeczami



MOJE WRAŻENIA
Już po pierwszym treningu wiedziałam, że przyjdę na kolejny. Tego dnia byłam na uczelni od rana do wieczora. Idąc na bodyART™ byłam zmęczona, zestresowana kolokwiami oraz nadchodzącą sesją i egzaminami. Z treningu wyszłam pełna energii. Czułam się tak jak bym się dopiero co obudziła i miała cały piękny dzień przed sobą. Po tych wszystkich ćwiczeniach aż się człowiekowi chce. Chce się uśmiechać, cieszyć, wziąć do roboty, być aktywnym. Ta godzina jest dla Ciebie i możesz ją w pełni wykorzystać. Jestem osobą, która swoimi studiami bardzo się przejmuje. bodyART™ jest dla mnie lekiem na całe zło sesji. Pierwszy raz jestem spokojna, nie obgryzam z nerwów paznokci, a stres mnie nie demotywuje, nie załamuje. Pewnie, że przed wejściem do sali na egzamin się denerwuję, ale dzięki tym ćwiczeniom tygodnie zaliczeń i egzaminów są wypełnione spokojem i nauką, zamiast nerwami i płaczem. Dla mnie jest to piękny trening, przy pięknej muzyce, pięknie kształtujący umysł. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...