16 kwi 2014

Trening ze sztangą dla kobiet. Część 1.

CZĘŚĆ II Z ĆWICZENIAMI NA POŚLADEK - KLIK
Jeśli chodzisz do fitness clubu to napewno zetknęłaś się z ćwiczeniami pod nazwą: body pump, pump and tone, step and tone, magic bar, czy po prostu sztanga. Ile miejsc tyle różnych nazw. Idąc dalej tym tropem i szukając informacji na temat zajęć dowiesz się, że są przeznaczone dla osób bardziej zaawansowanych, aktywnych fizycznie. Większość z Was w tym momencie kończy czytanie, zamyka stronę lub odkłada ulotkę i mówi do siebie: gdzie tam! Ja dopiero zaczynam, żaden ze mnie wysportowany zawodnik, z resztą sztanga? To dla facetów, a nie dla kobiet. Więc wracacie do tzw. "nudnych aerobów". Tak właśnie pomyślałam i ja. Jednak od kilku miesięcy chodzę na zajęcia ze sztangą i nie wyobrażam sobie bez nich tygodnia. W ogóle do treningu siłowego przekonały mnie ćwiczenia Ewy Chodakowskiej. Poćwiczyłam z nią jakieś dwa tygodnie i okazało się, że do niektórych trzeba użyć siły. Co więcej jest to całkiem wykonalne, więc zaczęłam chodzić na inne zajęcia niż zumba. W ten sposób trafiłam na trening ze sztangą oraz step ze sztangą. Ten drugi zagościł w moim planie treningowym na dłużej i nie mam najmniejszego zamiaru się go pozbywać. W końcu co może być lepszego od sztangi z rana w dzień wolny od zajęć? Zdecydowanie nic ;)
Czas rozwiać wasze obawy. Myślę, że za jakiś czas i tak spróbuję obalić mit babochłopa w kolejnym poście, więc nie będę się rozpisywać. 

Pamiętaj, że:
- możesz pójść na taki trening nie mają doświadczenia w ćwiczeniach siłowych
- w takim wypadku zacznij od obciążenia po 2 kg lub 2,5 kg, tak naprawdę możesz też ćwiczyć z samym gryfem lub przygotować sobie dwie sztangi - jedną cięższą, a drugą lżejszą
- godzina dźwigania rozwija i rzeźbi nasze mięśnie bez wielkiego przyrostu tkanki mięśniowej, gdyż wykorzystujemy niewielki ciężar

Dlaczego warto wybrać się na  body pump?
- podniesiesz ogólną kondycję organizmu
- idealnie rzeźbisz pośladki i uda, ujędranisz biust, wymodelujesz ramiona i wzmocnisz brzuch, który musi być przez cały czas napięty
- sztangi stawiają co raz to nowe wyzwania, chociażby jeśli chodzi o obciążenie - zaczynałam od 2 kg, teraz zakładam 4,5 kg, a podczas treningu funkcjonalnego gdzie jest stacja z przysiadem i wyciskaniem nad głowę 5 kg nie stanowi problemu
- taki trening daje mnóstwo satysfakcji - ostatnio postanowiłam się sprawdzić, znalazłam kącik na siłowni z lustrem oraz sztangą, założyłam obciążenie po 5 kg i 30 minut ćwiczeń na spokojnie z przerwą na łyk wody zrobione - uwierzcie mi, uczucie nie do opisania


NAJWAŻNIEJSZE! PRAWIDŁOWA TECHNIKA. 
Jeśli udajesz się na trening w grupie stań bliżej instruktorki, nie wstydź się, podnieś rękę, gdy zapyta kto jest pierwszy raz na zajęciach. Uważnie słuchaj i przyglądaj się ćwiczeniom. Powtarzaj je dokładnie i nie bój się podejść po treningu by dopytać o poprawne wykonywanie ćwiczeń. Po to jest instruktor. Natomiast jeśli udajesz się na siłownię także sprawdzaj technikę. Stań przed lustrem. Wybierz dobrą i profesjonalną siłownię. W takich miejscach standardem jest to, że trener pomoże, wytłumaczy, przypilnuje i doradzi. 
Co można robić ze sztangą?

PRZYSIADY 

WYKROKI 

BICEPS

WYCISKANIE STOJĄC / LEŻĄC

WIOSŁOWANIE

MARTWY CIĄG

Tym razem jak widzicie nie tłumaczę ćwiczeń, gdyż uważam, że nie mam do tego żadnych kompetencji. Po przeczytaniu stosu artykułów i obejrzeniu mnóstwa filmików na temat techniki doszłam do jednego wniosku - ile trenerów tyle opinii. Oczywiście nie mówię dosłownie, po prostu znalazłam wiele sposobów wykonywania tego samego ćwiczenia. Ten post ma Was zachęcić do treningu ze sztangą i pokazać jakich ćwiczeń i efektów możecie się spodziewać.

1 komentarz:

  1. Hej, ja ćwiczę już prawie trzy miesiące z Ewą, ale powoli jej ćwiczenia mnie nudzą. Szukając czegoś nowego znalazłam Twój blog, tak się wciągnęłam, że przeczytałam wszystkie notki w jeden dzień. Jesteś super, dużo mi rozjaśniłaś. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...