23 cze 2014

Kasza jaglana - z czym to się je?

Poszukując kolejnych zdrowych i pożywnych pomysłów na jedzenie trafiłam na kaszę jaglaną. W końcu i na nią przyszedł czas. Moja dzisiejsza wersja śniadania z kaszą była dość uboga - jedynie łyżeczka miodu, banan, odrobina cynamonu. Następnym razem ją podrasuję.
źródło
DLACZEGO WARTO JEŚĆ KASZĘ JAGLANĄ?

- zawiera dużą ilość aminokwasów i wartości odżywczych
- skutecznie zwalcza zgagę
- przynosi ulgę przy mokrym kaszlu
- zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka
- ma bardzo wysoką wartość energetyczną
- wspomaga trawienie
- ma silne właściwości odżywcze, dzięki czemu nasz organizm lepiej walczy z infekcjami
- jest lekkostrawna
- nie zawiera glutenu
- zawiera krzemionkę, która ma zbawienny wpływ na naszą skórę, włosy i paznokcie
- ma wysoki indeks glikemiczny dlatego jej spożywanie nie jest wskazane dla diabetyków


JAK PRZYGOTOWAĆ KASZĘ ABY NIE BYŁA GORZKA?

1. Przelać w sitku zimną wodą.
2. Następne przelać wrzątkiem.
3. Rozgrzać garnek i kilka minut prażyć.
4. Wrzucić na gotującą się wodę. Gotować na wolnym ogniu, pod przykryciem przez 20 minut.

Kaszę gotujemy w proporcjach - 1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody. Ja ugotowałam pół szklanki i połowa jeszcze mi została. 

Z CZYM PODAWAĆ?

- świeże owoce
- miód
- orzechy
- bakalie
- jogurt naturalny
- twaróg
- serek homogenizowany
- serek wiejski
- wiórki kokosowe
źródło
* gotowane warzywa
* mięso

* ser pleśniowy/kozi czy jakikolwiek inny
* zastępuje ziemniaki, inne kasze, ryż, czy makarony
* może być dodatkiem do zup
* do pulpetów - idealnie skleja potrawę
* do zapiekanki
* do gołąbków
źródło
Kolejny raz ogranicza nas jedynie wyobraźnia i kolejny raz mówię - próbuj, mieszaj, szukaj swojego smaku, a już nigdy nie powiesz, że zdrowa żywność jest nudna i niesmaczna. 

Za przekonanie mnie do kaszy jaglanej dziękuję Emilce z keepFITinstyle facebook / keepfitinstyle blog;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...